Test: Ducati Multistrada 1200 S 2013/2014

Objavljeno: 20.05.2025


Budući da moderna moto industrija ne ide baš u dobrom smjeru te činjenica da prestroge i nepotrebne EU ekološke norme tjeraju proizvođače Europskih marki motocikala da ukidaju proizvodnju određenih modela i prodaju licence za proizvodnju svojih modela u Kinu, odlučili smo se testirati motocikle iz zlatnog doba Europske moto industrije.

Tako smo za prvi takav test odabrali poznati Ducati model Multistradu 1200 S iz 2013/2014. godine.
Ducati Multistrada 1200 S iz 2014. godine svoj izgled nasljeđuje od prvog modela iste serije iz 2010. godine.

Izgled koji se odlikuje oblim i oštrim linijama prednjeg kraja te stražnji nešto vitkijih linija u odnosu na prednji debljih linija je zapravo jednina dodirna točka koju Mjultistrada 1200 S iz 2014. ima s prvim modernijim modelom iz 2010.

Prednja svijetla su vrlo sličnog dizajna kakva se ugrađuju na noviju generaciju Multistrade 2015 do 2017. No prednji kljun je obliji u odnosu na noviju Multistradu koja je oštrijih linija.
Svijetla pružaju dobar pogled u noć a duga svijetla su vrlo jaka I bacaju dugi snop svjetlosti.

Retrovizori su vrlo velikih dimenzija I jako pregledni ali smo primijetili da vrlo malo vibriraju ali ne dovolno jako da bi se slika u zrcalu zamutila.
Komande pokazivača smjera, trube dugo, kratko svijetlo itd.. su vrlo intuitivne za korištenje te ne zahtjevaju neko navikavanje.
Također, poluga kvačila je mekana te se vrlo dobro može dozirati a isto vrijedi za polugu prednje kočnice.

Multistrada generacije 2013. do 2014. posjeduje Skyhook ovjes (2010. do 2012.konvencionalni ovjes) koji se sam podešava u vožnji u suradnji s odabranom mapom paljenja te pogonski agregat na koji se ugrađuju dvije svjećice po cilindru umjesto jedna kao na generaciji 2010. do 2012.
Dvije svjećice po cilindru su veći trošak kod redovnog održavanja, međutim smanjena potrošnja goriva nadoknađuje navedeno.

Dakle Multistrada 1200 S je touring krstarica koja se vozi po otvorenim cestama poput Maxi Supermoto motocikla te raspolaže snagom od 152 Ks pri 9250 okr/min i okretnim momentum od 118,7 Nm pri 7500 okr/min.

Suh ,motocikl teži 189 kg a spreman za vožnju s punim spremnikom goriva zapremine 20 litara oko 235 kg.
Na mjestu prilikom stavljanja motocikla na bočni oslonac ili centralni oslonac težina se osjeti, no čim se krene s mjesta motocikl postaje lagan kao neki manji Supermoto zapremine 650 ccm.

Pogonski agregat zapremine 1198 ccm (preuzet s Superbike modela 1198) se zove Testastretta 11stupnjeva, kako su u Ducatiju nazvali Multistradin agregat, dobio je to ime zato što je njegovo preklapanje usisnih i ispušnih ventila izraženo kroz interval rotacije radilice smanjeno sa 41 stupanj, koliko ono iznosi na Testastretta Evolucione motoru s modela 1198, na samo 11 stupnjeva na ovoj Multistradi.

Odlikuje se vrlo pravinim radom i linearnim razvijanjem snage te Multistrada posjeduje čak četiri moda vožnje: sportski, touring, urbani i enduro, koje vozač bira preko novog ride by wire sustava.

U Sport modu motocikl postaje agresivan te ima izravniji (nervozniji) odaziv na ručicu akceleratora.
Touring mod kao i Sport mod raspolaže s punih 152 Ks međutim Touring mod razvija snagu vrlo linearno I nimalo nervozno.

U Urban i Enduro modu snaga se snižava na 100 KS kako bi motocikl bio što iskoristiviji a također treba spomenuti da se u Enduro modu Skyhook ovjes dodatno malo povisi.
Ovu Multistradu nismo doživjeli kao Enduro motocikl budući da dolazi opremljen s aluminijskim naplatcima 17 inča te nema plastike i nožne poluge koje su napravljene za podnošenje udarca i padova.

Unatoč navedenom Multistrada se dobro snalazi na makadamskim putevima ali je primarna namjena cestovna vožnja u kojoj briljira.
Tranzicije iz zavoja u zavoj sun a nivou čistokrvnog R motocikla a osjećaj stabilnosti je na visokom nivou.

Kočnice koje se sastojeod prednjeg dvostrukog diska promjera 320mm i četveroklipnih Brembo klješta te stražnjeg diska promjera 245mm i dvoklipih Brembo klješta pružaju osjećaj preciznog doziranja te je zaustavna moć impresivna.

ABS sustav se može poešavati u više stupnjeva a nama se svidio najviše prvi stupanj ABS-a koji je najmanje restriktivan te srednja razina Traction controla.
U navedenoj kombinaciji Multistrada postaje trkaća krstarica koja guta zavoje I voli ubrzanja na ravnim djelovima ceste.

Udobnost je na visokoj razini, sjedalo vozača je dobro tapicirano te nismo zamjetili zamor stražnjice niti nakon 400 prijeđenih kilometara, što možemo ponoviti i za sjedalo suvozača koje je nešto više postavlljenjo u odnosu na sjedalo vozača te su oslonci za noge suvozača dobro pozicionirani kako ljepša polovica ne bi trpila bolove u nogama ili imala osjećaj zgrčenosti.

Na Multistradu 1200 S se mogu ugraditi original bočni koferi te stražnji (rep) kofer što je dovoljno za duža putovanja, također motocikl je dovoljno prilagodljiv I za ugradnju polumekih bočnih torbi I male tank torbe budući da postoje rupe za vijke na koje se mogu ugraditi drugačiji nosači torbi.
Potrošnja goriva na našem testu se kretala u rasponu od 5 do 8 litara na 100 prijeđenih kilometara što je vrlo dobar rezultat kad se uzme u obzir da Multistrada teži punih 235 kg te raspolaže s čistokrvnom konjicom od 152 KS!

Na otvorenoj cesti bez kofera te samo s vozačem, potrošnja je bila oko 5,5 litara u žustrijoj vožnji a s suvozačem i koferima žustrije vožnje potrošnja je išla do 7.5 litara.
Aerodinamička zaštita je vrlo dobra zbog prednjeg kraja oblijih linija ali niži vjetrobran s kojim je opremljena naša Multistrada nije dovoljan za vožnju bržu od 150 km/h.

Naime vjetrobran se može povisiti ili spustiti za dvadesetak cm u vožnji jednostavnim podizanjem vjetrobrana putem klizne ručke što je vrlo pametno rješenje jer ne zahtjeva komplicirane mehanizme pokretane elektromotorima koji su skloni kvarovima te se štedi na ukupnoj težini.
Ugradnjom većeg touring vjetrobrana ili carbon fiber verzija vjetrobrana s modela Pikes Peak (limitirana verzija Multistrade) kojeg je moguće kupiti kod praktički svih proizvođača carbon fibera i to po pristupačnoj cijeni od oko 130 do 200 eur, pritisak zraka na vozača može se skoro u potpunosti eliminirati.

Od dodatne opreme treba još spomenuti grijane ručke s kojima Multiostrada 1200 S dolazu opremljena serijski te se razina grijanja može podesiti u tri stupnja pristiskom na gumb startera dok motocikl stoji na mjestu.

Imali smo prilike isprobati grijane ručke na temperaturama od oko 2 stupnja celzija ten am je na toj temperature treći stupanj (najjači) uspio ugrijati ruke dok smo prvi I drugi stupanj koristili na temperaturama od oko 10 stupnjeva celzija te je jačina grijanja bila zadovoljavajuća.
Na kraju možemo zaključiti da je Ducati Multistrada 1200 S 2013/2014 godina jedan jako podcjenjen motocikl koji je bio ispred svoga doba.

Treba spomenuti pogonski agregat koji je preuzet sa Superbike modela 1198 te koji potjera Multistradu do maksimalne brzine od oko 290 km/h! Kada usporedimo navedeno s modernim Ducati proizvodima koji su skoro dva puta skuplji u odnosu na vrijeme kad se proizvodila Multistrada 1200 S 2013/2014 te koji imaju limitiranu maksimalnu brzinu na 245 km/h te su puni nepotrebne elektronike, poput radara itd… koji tjeraju vozača da gleda u display a ne na cestu kako bi trebalo te da se ponaša kao korisnik mobitela a ne kao pravi motorista koji uživa u vožnji, zvuku mašine, vibracijama pogonskog agregata, mirisima prirode, adrenalinu i cesti, jasno je da je zlatno doba pravih motocikala i motociklista iza nas.

Sada dolaze generacije koje od motocikla očekuju da bude mobitel a ne motocikl! Kako smo naveli na početku testa, moto industrija ide u krivom smjeru!

Autor, test vozač: Marko Heder